Hönapöna


Innan jag rusade till skolan efter sommaren så passade jag på att besöka Get och Får i Umeå, museet har visst döpt om dagen men för mig (och alla andra) kommer den alltid heta Get och Får. I korthet var det bra väder, spann en del, träffade kompisar och åt underbart gott grillat får (det är en av höjdpunkterna var sommar) och såg Hönan!

Hönan är den där svartvita vars fjäderdräkt var helt fantastisk. Jag blev så inspirerad att jag samma kväll färgade 1hg ull i svart och rosa för att kunna spinna garn till en sjal. Visst ser hon majestätisk ut i sin krage med den stilrena svarta dressen till?


Tyvärr blev ullen inte riktigt så färgmässigt uppdelad som jag önskat (den svarta färgen blandade ut sig) men när man tänker efter så blev detta inte så dumt heller. Ska bli riktigt kul att se resultatet när jag spunnit garnet.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...