Gamla nya sockar / Old new socks

En socka och ett skaft till en ny socka i olika nyanser av rött, grått, och blått / One sock and a cuff for a second sock in different shades of red, grey, and blue

Ledsen för uppehållet, datorn blev plötsligt inlämnad på service och där satt jag utan möjlighet att jobba med bilder. Har fått låna en laptop och hoppas att min favorit snart kommer hem igen.

Har städat lite i lägenheten och hittat lite av varje. En av sakerna jag hittade var en nästan färdig socka så jag beslöt mig för att sticka klart den, andra sockan-syndromet kommer inte att ske denna gång då den andra sockan känns som den första. Vill inte ens tänka på hur länge projektet legat i dvala!

Sockarna är stickade i Zauberball Crazy med stickor storlek 2.5 mm. För att få mönstret stickar jag som i diagramet nedan.

 
Sorry for the delay. My computer had to be checked so I was without a decent photo editor for a few days. I have been able to borrow a laptop and I hope that my computer will be ready soon.

I have been cleaning my apartment and found a bit of this and that. One of the things I found was an almost finished sock so I decided to finish it. I will not get second sock-syndrome this time, it has been far too long ago I knitted the first one. I do not even want to imagine how long this project has been waiting!

The socks are knitted with Zauberball Crazy and needles size 2.5 mm. To get the pattern I knit like the diagram above.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...